021 88421424
پشتیبانی

قوانین و مقررات ارمک

مقدمه
خدمات موجود در سامانه‌های ارمک که توسط شرکت ارمک حمل و نقل بین‌المللی و خدمات بار هوایی با مسئولیت محدود ارائه می‌شود، در اختیار شما قرار دارد. شرایط و مقررات ذکر شده در این صفحه شامل تمام بخش‌های رسانه‌ها، سامانه‌ها، خدمات، ابزارها، پشتیبانی‌ها و هر چیزی که در وب‌سایت، اپلیکیشن (برنامک) و سایر بسترهای متعلق به ارمک است، می‌باشد. با هر بار استفاده از پلتفرم و سامانه‌های ارمک، شما به‌طور خودکار قوانین و مقررات ذکر شده را پذیرفته‌اید. توجه داشته باشید که تمامی اصول و قوانین ارمک مطابق با قوانین جمهوری اسلامی ایران تدوین شده است. بنابراین، کاربران موظف به رعایت این قوانین خواهند بود. همچنین، قوانین و مقررات ممکن است تغییر کنند و این تغییرات در همان صفحه منتشر و به‌روزرسانی خواهند شد. پس از هر تغییر، مسئولیت مطالعه و آگاهی از قوانین بر عهده کاربران است. در صورت عدم توافق با این شرایط، شما قادر به استفاده از خدمات سایت نخواهید بود. این تفاهم‌نامه مبنای ارائه خدمات به کاربران است و کاربران با استفاده از خدمات ارمک، کلیه شرایط آن را پذیرفته و از مفاد آن آگاهی خواهند یافت. اگر در مورد مفاد این تفاهم‌نامه ابهامی وجود داشته باشد، کاربران می‌توانند با کارشناسان ارمک تماس بگیرند و اطلاعات لازم را دریافت کنند.

ماده ۱ـ طرفین تفاهم‌نامه
این تفاهم‌نامه بین اپراتور ارمک حمل و نقل بین‌المللی و خدمات بار هوایی (شرکت) که از این پس به اختصار ارمک نامیده می‌شود و کاربران ارمک که مشخصات آنها در حساب کاربری درج شده، منعقد می‌گردد.

ماده ۲- تعاریف و اصطلاحات
شرکت: به شرکت ارمک حمل و نقل بین‌المللی و خدمات بار هوایی (مسئولیت محدود) اطلاق می‌شود که در حال حاضر اپراتور ارمک است.

ارمک: ارمک یک علامت تجاری متعلق به شرکت است که خدمات مربوط به حمل بار هوایی را به صورت آنلاین به کاربران خود ارائه می‌دهد.

کاربر: به کلیه مشتریان و اشخاص حقیقی و یا حقوقی اطلاق می‌شود که با ایجاد حساب کاربری در سامانه‌های ارمک و پذیرش کلیه قوانین و مقررات، از خدمات ارمک استفاده می‌نمایند.

سامانه‌های ارمک: شامل وب‌سایت و اپلیکیشن (برنامک) ارمک است که کاربران می‌توانند با عضویت در هر یک از آنها از خدمات سایر سامانه‌های ارمک به صورت یکپارچه بهره‌برداری کنند.

پلتفرم اعلام نرخ آنلاین ارمک: بستری امن، الکترونیکی، آنلاین و شفاف برای استعلام حمل بار به صورت هوایی در سراسر دنیا است که در سریع‌ترین زمان ممکن خدمات خود را در سامانه‌های ارمک به کاربران ارائه می‌دهد.

حساب کاربری: برای استفاده از خدمات ارمک، کاربران باید یک حساب کاربری در سامانه ارمک ایجاد کنند که دسترسی به خدمات و انجام تمامی امور مربوطه را امکان‌پذیر می‌سازد.

محل ارائه خدمات: کلیه خدمات ارائه‌شده در سامانه‌های ارمک در محل دفتر مرکزی آن در تهران انجام می‌پذیرد. تمامی درخواست‌ها و عملیات در تهران پردازش، پذیرش و اجرایی می‌شوند و در صورت بروز اختلاف حقوقی، محاکم تهران صالح به رسیدگی خواهند بود.

تفاهم‌نامه: سندی که در آن کاربران با ایجاد حساب کاربری مفاد و تعهدات آن را پذیرفته و ارمک صرفاً با التزام کاربر به این تعهدات، خدمات خود را ارائه می‌دهد.

مدت اعتبار: از زمانی که کاربر با موافقت مفاد این سند اقدام به ایجاد حساب کاربری می‌کند تا زمانی که از خدمات ارمک بهره‌برداری کند، جاری و لازم‌الاتباع است و جز به موجب قانون غیر نافذ یا ابطال نخواهد شد.

ماده ۳ ـ شرایط ایجاد حساب کاربری
۳-۱- اهلیت کاربر
الف: در مورد اشخاص حقیقی، تنها افرادی که ۱۸ سال یا بیشتر سن دارند و از نظر عقلانی سالم هستند، می‌توانند از خدمات ارمک استفاده کرده و یا حساب کاربری ایجاد نمایند.

ب: افراد زیر ۱۸ سال باید تحت نظر ولی یا قیم قانونی خود و با نمایندگی آن‌ها از خدمات ارمک استفاده کنند، مگر اینکه حکم رشد خود را از مراجع ذی‌صلاح قانونی دریافت کرده و مستندات آن را به اپراتورهای ارمک ارائه دهند. در غیر این صورت، ارمک مسئولیتی در قبال این افراد نخواهد داشت. کاربران زیر ۱۸ سال باید رضایت والدین یا قیم قانونی خود را به ارمک ارائه دهند.

ج: اشخاص حقوقی که در اداره ثبت شرکت‌ها و مؤسسات غیرتجاری جمهوری اسلامی ایران به ثبت رسیده و دارای وضعیت فعال و معتبر هستند، نیز می‌توانند توسط نماینده خود که اختیار لازم را دارد، عضو این سامانه شده و از خدمات سامانه استفاده کنند. در صورت نیاز، نامه معرفی نماینده از سوی شخص حقوقی اخذ خواهد شد. تمامی اقدامات صورت‌گرفته توسط نماینده، معادل اقدام شخص حقوقی خواهد بود و هیچ ادعای برخلاف آن از سوی مدیران شخص حقوقی قابل قبول نخواهد بود.

۳-۲- اطلاعات حساب کاربری
الف: تمامی خدمات ارائه‌شده در سامانه نیازمند ثبت‌نام به عنوان کاربر و پذیرش قوانین و مقررات ارمک است. حساب کاربری تنها متعلق به شخصی است که اطلاعات وی در حساب کاربری درج می‌شود. بنابراین کاربر با ثبت‌نام موافقت می‌کند که اطلاعات دقیق و معتبر از خود ارائه داده و در صورت تغییر، این اطلاعات را به‌روزرسانی کند. هر کاربر مسئولیت حساب کاربری خود و همچنین حفظ نام کاربری و رمز عبور خود را به عهده دارد و شخصاً مسئول هرگونه فعالیت تحت نام کاربری خود است.

ب: عضویت در ارمک و ایجاد حساب کاربری رایگان است. برای استفاده از خدمات ارمک، کاربر باید هنگام ثبت‌نام، نام کاربری و رمز عبور برای خود تعیین کند. با انتخاب نام کاربری و رمز عبور و تأیید آن توسط ارمک، کاربر به عضویت در سامانه ارمک درخواهد آمد و مسئولیت تمامی امور انجام‌شده توسط وی در سامانه به عهده کاربر خواهد بود. در غیر این صورت، استفاده از خدمات ارمک مجاز نخواهد بود.

ج: ارمک مجاز است اطلاعاتی را که برای تأیید هویت کاربر ضروری است، به صورت مستقیم یا غیرمستقیم کسب کند. درخواست تأیید اطلاعات، استعلام و تحقیق در مورد صحت اطلاعات مربوط به شماره تماس معرفی‌شده از جمله این موارد خواهد بود.

ماده 7: قانون حاکم

کلیه فعالیت‌های ارمک مطابق قوانین سازمان هواپیمایی کشوری جمهوری اسلامی ایران، کنوانسیون‌های بین‌المللی حمل‌ونقل، و مقررات یاتا (انجمن بین‌المللی حمل‌ونقل هوایی) انجام می‌شود. هرگونه تغییر در این مقررات به‌طور خودکار در روند خدمات ارمک و کاربران اعمال خواهد شد.

ماده 8: به‌روزرسانی قوانین

ارمک حق دارد در صورت لزوم مفاد این توافق را به‌روزرسانی کند. اطلاع‌رسانی تغییرات از طریق پلتفرم انجام خواهد شد و ادامه استفاده از خدمات به معنای پذیرش قوانین جدید است.

ماده 9: فسخ و فورس‌ماژور

  1. این توافق تا زمانی معتبر است که کاربر از خدمات ارمک استفاده می‌کند. در صورت لغو حساب کاربری، توافق خاتمه می‌یابد، مگر در مواردی که قانون الزام به اجرا داشته باشد.

  2. ارمک می‌تواند در صورت نقض تعهدات توسط کاربر، حساب کاربری را معلق یا لغو کند، بدون نیاز به مراجعه به مراجع قضایی.

  3. بروز حوادث غیرمترقبه مانند حملات سایبری، فیلترینگ، قطعی اینترنت، بلایای طبیعی یا هر رخداد خارج از کنترل، مسئولیت خدمات ارمک را به حالت تعلیق درمی‌آورد.

  4. در صورت حملات هکری و نشر اطلاعات، ارمک تمام تلاش خود را برای رفع مشکل انجام می‌دهد، اما مسئولیتی در قبال خسارات ناشی از این حملات ندارد.

  5. در صورت بروز مشکلات فنی یا دستور مقامات قضایی مبنی بر توقف خدمات، ارمک مسئولیتی بابت خسارت‌های احتمالی ندارد.

ماده 10: توقف فعالیت و ورشکستگی

اگر فعالیت ارمک به هر دلیل متوقف یا شرکت منحل شود، این اتفاق تأثیری بر درخواست‌های کاربران نخواهد داشت. در صورت انتقال قانونی به شرکت دیگر، مفاد این توافق همچنان معتبر خواهد بود.

ماده 11: حل اختلافات

  1. در صورت بروز اختلاف، ارمک تلاش می‌کند تا مشکل را به‌صورت منصفانه و بدون مراجعه به مراجع قانونی حل کند. در ابتدا، با پشتیبانی ارمک تماس بگیرید.

  2. اگر اختلاف حل نشد، هیئتی متشکل از نماینده کاربر، نماینده ارمک و یک نماینده مرضی‌الطرفین برای داوری تعیین خواهد شد.

  3. در طول روند حل اختلاف، طرفین می‌توانند به انجام تعهدات اولیه خود ادامه دهند. در غیر این صورت، تعهدات تا رفع اختلاف متوقف خواهد شد.

  4. اختلاف بین کاربران صرفاً با داوری ارمک حل می‌شود و رأی داور برای همه طرفین لازم‌الاجرا خواهد بود.

با ایجاد حساب کاربری در ارمک، کاربر اعلام می‌کند که مفاد این توافق را به‌طور کامل مطالعه کرده و می‌پذیرد.

وارش
قشم‌ ایر
قطر ایرویز
ایران‌ ایر
الامارات
ماهان ایر
ایران‌ایر تور
ترکیش
فلای دبی
الجزیره
کانویاسا
لوفت‌هانزا
ایرعربیا
عمان ایر
کویتی
تای
ایرفلوت